gezonde-snacks-

Gezond snacks

Het eten eten van gezonde snacks in de juiste verhouding calorieën en voedingswaarde kan je helpen meer energie te krijgen en daarbij helpen om gewicht te verliezen. De juiste eiwitten (snacks) en oefeningen helpen de groei van spiermassa, stimuleert de stofwisseling en verhoogd de verbranding van calorieën. Vezels helpen bij het verbeteren van je spijsvertering. De verantwoorde snacks helpen je vetten en suikers te verbranden. En is natuurlijk net waar je het voor doet. We zullen een aantal snacks beschrijven die aan te raden zijn.

appel en melk

​Appel en Melk

Met elk stukje fruit kan je wel een snack maken, maar deze combinatie is er een die veel oplevert. Neem een grote appel en een kopje magere melk. Deze combinatie van eiwit-fruit geeft je 10 gram eiwit en 5 gram vezels en iets meer dan 200 calorieën.

Gevulde Avocado met cottage cheese

avocado en cottage cheese

Deze misschien wat hartige snack van fruit en cottage cheese geeft je 9 gram eiwit en ongeveer 7 gram vezels en voorkomt trek in verkeerde snacks. Verwijder de pit van de avocado en vul een van de helft met ongeveer 2 ons van 1% cottage cheese en je hebt een speciale krachtige snack in handen of beter in je mond. Bij elkaar is deze snack ongeveer 200 calorieën.

Ingeblikte tonijn op volkoren crackers

tonijn in blik

Geen trek in zuivel dan is dit een andere snack. Neem een blikje tonijn (op waterbasis) doe deze op een aantal crackers en je hebt een top snack met veel essentiële voedingswaarden. Tonijn is een gezonde bron van Omega-3 vetzuren en magere eiwitten. Zo geeft 6 volkoren crackers met ongeveer 3 ons tonijn je al snel 3 gram vezels en 20 gram eiwit. 

Zonnebloem linzen spread met pitabroodje

linzen

Linzen zijn een bron van ijzer die onder andere het metabolisme stimuleert. Dit is een van de voedingsstoffen waarvan 20% van de mensen niet genoeg van binnen krijgt. Neem een pitabroodje, verdeel deze en smeer de linzenspread op het broodje. Deze smakelijke snack levert je rond de 180 calorieën op met 10 gram vezels en 10 gram eiwit.

​Eiwitdieet snacks

Er zijn ook andere eiwitrijke snacks die aan te raden zijn om als gezonde tussendoortjes ​te gebruiken. Zo is er een eiwitdieet die je kan ondersteunen met verschillende snack en andere eiwitrijke voedingsmiddelen. Het dieet zal je op verantwoorde manier laten afvallen en zal je de in en outs laten zien wat je wel of beter niet kan eten om op gewicht te blijven.