home / klanten / De Lotto
'trots' jubileumboek

'trots' jubileumboek

brochure/publicatie

Ter ere van het vijftig jaar bestaan van De Lotto ontwikkelde viervier een zeer opmerkelijk boek met aansprekende fotografie en een interessante kijk op vijftig jaar sport en maatschappelijk werk in Nederland. De titel van het boek is ‘trots’ en dat is ook zeker het gevoel van viervier bij de presentatie van dit boek. Voor aanvang van het NOC/NSF Sportgala werd het Jubilieumboek officieel uitgereikt aan ZKH Prins Willem Alexander.

delen
De Lotto corporate identiteit

De Lotto corporate identiteit

corporate identiteit

De Lotto is de organisatie achter de kansspelen Lotto, Toto, Krasloten en Lucky Day. Voor deze bekende organisatie heeft viervier de revitalisering van de huisstijl verzorgd. Een van de speerpunten hierbij was het nieuwe beeldmerk dat moest refereren aan het oude logo. De ‘straling’ en het Nederlandse rood - wit - blauw zijn behouden en naar een nieuw beeldmerk gevormd, dat beter aansluit op de huidige doelstellingen van De Lotto. Daarnaast heeft viervier de huisstijl doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen, zoals het jaarverslag en de website.

delen
De Lotto jaarverslag 2012

De Lotto jaarverslag 2012

jaarverslag

Ook in 2013 verzorgde viervier het jaarverslag van De Lotto. De Lotto is bekend als de sportfinancier en partner van NOC*NSF vandaar dat de succesvolle Olympisch Spelen van 2012 de rode draad vormen in het jaarverslag. viervier ontwikkelde een jaarverslag met een bijzondere cover. Deze is uit te vouwen tot een grote poster met een aantal van onze Nederlandse sporthelden, maar ook met de financiële gegevens van de donaties aan sport en vele goede doelen.

delen
Lotto Brandbook

Lotto Brandbook

huisstijlmanual

Voor het kansspel Lotto ontwikkelde viervier een brandbook. In het brandbook zijn alle huisstijlelementen van Lotto uitgewerkt en vastgelegd. Op deze manier kan Lotto het gebruik en de toepassing van de huisstijl bewaken en controleren.

delen
De Lotto Award

De Lotto Award

ruimtelijk ontwerp

2011 is het jaar waarin De Lotto haar 50 jarig bestaan viert. viervier ontwierp een speciaal jubileumlogo en zal nog meer bijzondere jubileumuitingen ontwikkelen. Een van deze uitingen is onlangs uitgereikt, De Lotto Award. Als start van het jubileumjaar huldigde De Lotto een aantal ambassadeurs van goede doelen en zes grote sporters, zoals Hennie Kuiper en Yvonne van Gennip voor hun bijdrage aan de Nederlandse sport. Hiervoor ontvingen zij de speciaal ontworpen award. viervier verzorgde het ontwerp en de productie van deze echte Lotto award. Een combinatie van verschillende stevige materialen en een goudkleurig lottoballetje maakte deze bijzondere prijs voor bijzondere presentaties.

delen
De Lotto digitaal jaarverslag

De Lotto digitaal jaarverslag

jaarverslag

'Zonder support geen ontwikkeling', dat vormt het thema van het jaarverslag. Groei en ontwikkeling worden leuker en succesvoller als je daarin support krijgt. Dat geldt voor sport, maar ook voor de maatschappij. De Lotto steunt topsport en amateursport en zet zich in voor goede doelen op het gebied van cultuur, welzijn en volksgezondheid. Direct en indirect. Daarmee is De Lotto een van de trouwste supporter.

Dit jaar is gekozen voor het jaarverslag in digitale vorm. viervier ontwikkelde het jaarverslag en vier beeldverhalen van verschillende 'supporters', een voetbalcoach, een supporter, ouders van een sportend kind en een vrijwilliger. Hiermee wordt de breedte van de steun van De Lotto voor de maatschappij getoond.

delen
De Lotto corporate website

De Lotto corporate website

interactief ontwerp

Op basis van de nieuwe huisstijl en een aanvullend concept ontwikkelde viervier een volledig nieuwe website voor De Lotto. Op de website krijgen de vier kansspelen de aandacht, maar ook het maatschappelijke karakter van de organisatie. Naast het ontwerp begeleide viervier De Lotto ook met de uitgebreide backoffice waarin men de site zelf volledig kan onderhouden.

delen
Bezig met laden..

Bedrijfsfilm De Lotto

audio-visueel

Jaarlijks doneert De Lotto door middel van kansspelen, Lotto, Toto, Krasloten en Lucky Day, ruim 70 miljoen euro aan de sport via NOC*NSF en 18 goede doelen. Dit is echter lang niet bij iedereen bekend. Om die reden wilde De Lotto graag de organisatie aan de hand van een inspirerende film kunnen presenteren. viervier ontwikkelde het concept voor de bedrijfsfilm en verzorgde ook de gehele uitwerking en montage. De focus van de film ligt op wat De Lotto betekent voor sport en maatschappij. Hoofdambassadeur Pieter van de Hoogenband speelt hierin een prominente rol.

delen
De Lotto jaarverslag

De Lotto jaarverslag

jaarverslag

De Lotto is de organisatie achter de kansspelen Lotto, Toto, Krasloten en Lucky Day. Voor De Lotto heeft viervier de revitalisering van de huisstijl verzorgd en dit doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen, waaronder dit jaarverslag. Belangrijke begrippen bij deze ontwikkeling waren: trots, winnaarsmentaliteit in de top- en breedtesport, dynamiek, betrokken en menselijk.

delen
De Lotto stationairy

De Lotto stationairy

corporate communicatie


Correspondentie

Als basis is een complete correspondentieset ontworpen, met onder andere: briefpapier, vervolgpapier, with compliments kaart, visitekaartjes en diverse enveloppen.


Presentatiemappen

Daarnaast zijn meerdere presentatiemappen ontwikkeld met het thema 'sport en maatschappij'. Hierbij wordt zowel de top- als de breedtesport gevisualiseerd.

delen
De Lotto vlaggen

De Lotto vlaggen

outdoor

Om de herkenbaarheid van De Lotto te versterken zijn nieuwe vlaggen ontworpen, welke onder andere de ingang markeren van het hoofdkantoor van De Lotto.

delen