home / klanten / Bouwinvest
Bouwinvest corporate identiteit

Bouwinvest corporate identiteit

corporate identiteit

Bouwinvest is één van de grootste onafhankelijke vastgoedvermogensbeheerders in Nederland. De organisatie, tot voorheen BPF Bouwinvest, heeft een strategiewijziging doorgevoerd. Deze verandering van koers en naam ging gepaard met de wens ook een nieuwe corporate identity te ontwikkelen. viervier verzorgde het gehele traject, van concept tot aan een interne huisstijlintroductie en de uitwerking van diverse huisstijldragers en communicatiemiddelen. De merkwaarden van Bouwinvest (betrouwbaar, betrokken, passie en vernieuwend) aangevuld met een vijfde overkoepelende aspect ‘continuïteit’, stonden centraal bij de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en vormen de basis voor de communicatie.

delen
Bouwinvest Inbeeld magazine

Bouwinvest Inbeeld magazine

brochure/publicatie

Inbeeld, het relatiemagazine van Bouwinvest, is gericht op haar belangrijkste stakeholders: de samenwerkingspartijen in de vastgoedbranche en institutionele investeerders. Vanuit een wisselend thema brengt inbeeld drie keer per jaar een breed aanbod aan onderwerpen onder de aandacht. Het magazine vormt daarnaast een platform voor externe professionals die op uitnodiging van Bouwinvest hun visie geven op onderwerpen die worden behandeld. viervier bedacht het redactionele concept, voert mede redactie en geeft vorm aan dit magazine.

delen
Bouwinvest jaarverslagen

Bouwinvest jaarverslagen

jaarverslag

Vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest wil middels haar jaarverslagen inzicht geven in de financiële situatie, resultaten, maar ook in de ontwikkelingstrategie van onder andere haar drie beleggingsfondsen.

viervier creëerde het overkoepelend concept ‘A day at ....’ waarmee een ‘familie’ ontstond van vier jaarverslagen. Aan de hand van fraaie fotografie wordt een dag getoond in huis, op het werk of in de winkel, waarmee direct de drie beleggingsfondsen’ van Bouwinvest worden belicht. Op deze manier werd een perfecte balans gecreëerd tussen de harde cijfermatige gegevens en de visie van Bouwinvest.

delen
Bouwinvest beursstand Provada 2010

Bouwinvest beursstand Provada 2010

ruimtelijk ontwerp

Op de vastgoedbeurs Provada 2010 heeft Bouwinvest haar nieuwe identiteit gepresenteerd aan de buitenwereld. viervier ontwikkelde het ontwerp voor de beursstand, evenals de eyecatcher en het papier waarmee de stand werd onthuld.

Achter uitgespaarde huisstijlvormen in de zijwand waren schermen gemonteerd. Hierop werd een film afgespeeld waarin de nieuwe identiteit werd toegelicht en verschillende projecten uit de Bouwinvest fondsen getoond. Ook de onthulling van de nieuwe identiteit werd vastgelegd en later toegevoegd aan deze film.

delen
Bouwinvest internal branding

Bouwinvest internal branding

corporate communicatie

Om de medewerkers van Bouwinvest stap voor stap kennis te laten maken met de nieuwe corporate identity en hen mee te nemen in de beweegredenen voor de komst van dit nieuwe gezicht, heeft viervier Bouwinvest hierin ondersteund met een gefaseerde interne huisstijlintroductie. Over een periode van drie maanden werden de vijf onderdelen van de identiteit één voor één op een afwisselende manier gepresenteerd. Ter verduidelijking van de boodschap is een speciale beeldreeks ontwikkeld en toegepast in uiteenlopende middelen als placemats, vloer- en deurstickers, een kaart met 3D bril en een inspiratieboekje voor alle medewerkers. Beginnend met het element kleur, gevolgd door typografie, vorm en beeld en eindigend met het nieuwe logo. Dit was het moment waarop de nieuwe identiteit in zijn volledigheid intern werd gelanceerd. Een dag later werd het nieuwe Bouwinvest officieel aan de buitenwereld gepresenteerd.

delen
Bouwinvest corporate implementatie

Bouwinvest corporate implementatie

corporate communicatie

Bouwinvest is één van de grootste onafhankelijke vastgoedvermogensbeheerders in Nederland. De organisatie, tot voorheen BPF Bouwinvest, heeft een strategiewijziging doorgevoerd. Deze verandering van koers en naam ging gepaard met de wens ook een nieuwe corporate identity te ontwikkelen. viervier werd gevraagd het gehele traject te verzorgen, van conceptontwikkeling tot een gefaseerde interne huisstijlintroductie en uitwerking van diverse huisstijldragers en communicatiemiddelen. De merkwaarden van Bouwinvest (betrouwbaar, betrokken, passie en vernieuwend) aangevuld met een vijfde overkoepelende aspect ‘continuïteit’, stonden centraal bij de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en vormen de basis voor de communicatie.
In samenwerking met Bouwinvest en huisstijlimplementatiebureau NykampNyboer heeft vervolgens de uitrol naar en implementatie van de verschillende communicatiemiddelen plaatsgevonden.

delen
Bouwinvest huisstijlmanual

Bouwinvest huisstijlmanual

huisstijlmanual

viervier ontwikkelde de nieuwe identiteit voor Bouwinvest. Daarbij hoort ook een huisstijlmanual die aan de hand van de vijf bouwstenen (logo, kleur, typografie, vorm en beeld) laat zien hoe deze toegepast moeten worden binnen de verschillende communicatieniveaus. De bijgeleverde cd-rom maakt de informatie compleet.

delen
BPF Bouwinvest jaarbericht 2008

BPF Bouwinvest jaarbericht 2008

jaarverslag

Het thema 'lange termijn betrokkenheid' is het overkoepelende thema van het jaarbericht van BPF Bouwinvest, versie 2008. Dit thema wordt in 7 subthema's belicht, deze zijn weergegeven als 7 samengestelde cirkels, die elkaar overlappen. Het omslag van het jaarbericht wordt gevormd door een poster met alle cirkels, die op verschillende manieren om het binnenwerk gevouwen kan worden, zodat verschillende coverbeelden ontstaan. Dit alles om de diversiteit van de verschillende aspecten het werk van BPF Bouwinvest te verbeelden.

delen